2013. április 14., vasárnap

Testvérféltékenység


Nálunk is jelentkezett a 7 gyerek között bizonyos formában, de próbáltam rá figyelni, h ne legyen gond, bevontam őt-őket a kicsi-kicsik érkezésébe, fürdetés stb. A legnagyobbnak direkt vettem újszülött babát, amivel ő is "mindent" tudott utánam csinálni...
De még a mai napig is észreveszem, h féltékenykednek egymásra, de nem tudatosan, mégis kihallom innen-onnan, látom a reakcióikat, néha kissé kritikusak egymással, és ezt próbálom is ellensúlyozni, de a mi helyzetünk amúgy se egyszerű, mert 7 gyereknek (+ az apjuknak) kell megfelelnem, és hiába 22 éves a nagy, igényli a figyelmet ő is, a többiről nem is beszélve!
De szoktam direkt anya-lánya napot szervezni, hol az egyikkel, hol a másikkal... nagyon szeretik  és nem kell nagy dolgokra gondolni, vásárolunk, cukrászda, vagy csak 2-en sütünk valamit... és szoktam anya-fia napot is! Nagyokat beszélgetünk! Alapból érdeklődőek a gyerekeim, és mindig kérdeznek, én pedig válaszolok, mint egy enciklopédia... :)
A férjem is szokott figyelni arra, h legyen külön ideje a gyerekekre egyenként is, pl. nyáron amikor olyan munkája vagy útja van, ahova vihet gyereket, rendszeresen viszi valamelyiket, és szépen sorra veszi mindet, vagy vásárolni visz el 1-2 gyereket... persze azt rendesen kihasználják, mindig vetetnek ezt-azt, szóval szeretik az ilyen alkalmakat...
És esténként, amikor mrá túl vagyunk vacsorán, fürdésen, a férjem (amikor itthon van, nem vidéken dolgozik) olvassa a mesét a 4 kisebbnek. Aztán megbeszélik a tanulságot! Ez csak az ő programjuk, én addig csinálom a saját dolgom!
Egy-egy étkezés során ha be nem áll a szájuk, a kicsiket sem intjük le, mert az ő mondandójuk is nagyon fontos nekik, pedig a nagyoknak kissé uncsi, de akkor is szót kap a kicsi is, és megtiszteljük egymást azzal, h meghallgatjuk! Néha persze elszalad a ló, és egymás szavába vágnak, ilyenkor rájuk kell szólni és nincs gond, és általában a kisebbek a türelmetlenebbek.
Igyekszünk megtalálni az egyensúlyt, h ne féltékenykedjenek egymásra semmi miatt se, fontosnak tartom, legyenek közös programok és legyenek szóló, illetve privát programok is. A nagyoknak és a kisebbeknek is nagy szükségük van erre! :)

kép forrása: demotivalo.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése