2013. április 12., péntek

Hogyan védje meg magát a gyermek?

Szerintetek mire neveljük a gyermekünket, arra, hogy védje meg magát ha bántják az oviba, suliba vagy inkább szóljon a pedagógusnak, nehogy aztán ő kapjon beírást!?
Mi a véleményetek?

Szerintem ez kemény dió...
Amíg a lányaim jártak csak suliba, könnyen lekezeltem az ügyet, h azokat a fiúkat igenis nevelje meg a szülő, hiszen milyen dolog, h 1 kislányt bánt 1 fiú, de általában a pedagógusnak szóltam, nagyobb fiúknál meg neki a gyereknek, ritkán nyomatékosítottam, de barátságosan, nem veszekedve a szülőnek is.
Állítólag félnek/féltek is tőlem a lányaim osztálytársai, pedig nem mindnek kellett még beszólni, de a hangadónak általában sikerült, és később már az mondta a következő szemétkedőnek: "Vigyázz, mert bejön az anyja... !"
pedig érdekes, h sose nyeltem el őket keresztben, csak biztos jól időzítettem...

Viszont mióta a nagyobb fiam is iskolás, és ő okoz esetleg kislányoknak problémákat, vagy kisebb fiúknak, nehéz a szitu, hiszen nevelem, fenyítem, büntetem... mégis elszalad vele a csikó... és nem értem, h miért. Jószívű gyerek, nem gonosz, de mikor többen összejönnek, akkor aztán ott van a baj élén. Most a félévi szülőin is mondta a Tanító néni, h vezér egyéniség... bár amikor beteg volt, és a fiúk nélküle is csináltak 1-2 disznóságot, szóval őket se kell félteni...
a másik meg az, h volt már olyan is, h azért keveredett bajba, mert megvédett mástól egy kisebbet...
de volt olyan is, h ellökött 1 kislányt, persze ezt rögtön meg is látta a pedagógus, kapta is a beírást... itthon aztán megbeszéltük, és kiderült, h a kislány szemtelenkedett, csúfolta, és nem tudta kezelni az ügyet a fiam, ez volt neki a legkézenfekvőbb, h ellökte... persze ez nem helyes, de a pedagógusok azt látom, h nem nagyon foglalkoznak ilyen esetekkel, meg is mondtam nekik, de kimagyarázták... amit látnak csak annak hisznek, de azt, h esetleg egy ilyen fiúban mi zajlik, meg se próbálják megérteni...
ráadásul az iskolaotthonos rendszerű oktatásnak ez a fő hátulütője, a gyerekek egész nap együtt vannak, kijönnek olyan szituk, amik délig nem jönnének ki, és a pedagógusok szerintem nincsenek erre felkészülve... ráadásul fáradtabb délután mindenki, a gyerekek is, meg a tanárok is...
am sokszor amikor az elkényeztetett kislányokat látom, nem is csodálom, h néha nem tudják a fiúk a helyzeteket kezelni, de a tanító nénik is azokat védik...
ja és tavaly első osztályban olyan is volt, h az akkori hetedikes-nyolcadikos néhány fiú kiszúrta a fiamat magának, és belerakták a kukába, félt a gyerek wc-re menni, na bementem az igazgató helyetteshez, mert az ő osztályából voltak többen is, elmagyaráztam neki, h ha nem teszi rendbe a gyerekeit, akkor én megyek be az osztályába... utána nem bántották... de erre a fiam osztályfőnöke azt mondta, h nem tudnak azért felelősséget vállalni, ha nem ott játszik a gyerekem, ami ki van jelölve! csak az a gond, h ez a wc-re menet közben volt...



A legjobb az, ha szól a pedagógusnak!
Ne legyen erőszakos!
Alapelvem, h a békességet kell keresni! :)

Kép forrása.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése